Forum Legacy of Kain Poland Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Soul Reaver Crossroads Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Lucas
Ancient Vampire Hero


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 364 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raziel's Clan Territory

PostWysłany: Czw 11:54, 24 Lis 2011 Powrót do góry

-
Wszyscy którzy mieli styczność z pierwszym SR mogli poczuć wspaniały klimat otwartego świata i mniej przyjemną związaną z tym frustrację - "gdzie iść", bądź "jak dojść do".
Wpadłem więc na pomysł aby urządzić pseudo mapkę, która pokazywałaby ważniejsze miejsca i drogi do nich prowadzące. W początkowym zamyśle chciałem zaznaczyć każde "rozwidlenie" dróg, ale tak przedstawiony schemat byłby zbyt duży i rozmyty. Postanowiłem więc oprzeć się na lokacjach w których znajduje się konkretny cel (np nie rozpisuje całej Wyciszonej Katedry, jest po prostu jedną lokacją).
Z czasem dodałbym oznaczenia wskazujące np warp gates i artefakty.
Generalnie chodzi o to aby spojrzeć na Nosgoth z nieco innej perspektywy. Mam nadzieję, że będzie to przydatne dla osób które przeszły SR przynajmniej raz, a teraz chcą się przedstawionym światem pobawić, nie zaś kluczyć z miejsca do miejsca szukając właściwej drogi, a nie np artefaktu. W związku z tym wszelkie oznaczenia nie będą perfekcyjnie dokładne, a jedynie wskazywały miejsce "około" i jak do niego najszybciej dotrzeć.

Pytanie jest proste:

a) czy to ma sens ?
b) czy taki schemat już istnieje ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Pon 17:37, 28 Lis 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Lucas
Ancient Vampire Hero


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 364 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raziel's Clan Territory

PostWysłany: Pon 17:58, 28 Lis 2011 Powrót do góry

no ok,
widzę po wyświetleniach, że wiadomość do ogółu dotarła tylko ciężko zmusić się do napisania tych dwóch czy trzech słów.
Kumam, że można nie być zainteresowanym tematem, ale słowo komentarza nie zaszkodzi nikomu.
Jeśli tutaj w ten sposób zabija się teraz ambicję to nic dziwnego, że obecna sytuacja wygląda jak wygląda. Kiedyś bawiłem się SR'ami dla siebie i ogółu, człowiek miał choć odrobinę satysfakcji, że to co nasmarował/stworzył przydało się choćby jednej osobie.
Niedługo wrócę do pracy nad tłumaczeniem SR na pl, i już się cieszę, że będę to czytał sam sobie wieczorami, ot dla własnej satysfakcji.

Niemniej, mapę SR1 i tak mam zamiar dokończyć, pomimo wręcz zalewu pozytywnych odpowiedzi, i szalonego zainteresowania.

Mały sneak peek jak będzie wyglądała:
(na razie w wersji czarno-białej)

Image

Widać kilka lokacji, warpgate'y, pojedyncze i podwójne drogi, jedno i dwu-kierunkowe, oznaczenia Health Power Ups's- znajdujących się niedaleko miejsc pokazanych na screenach (oznaczenie w górnym prawym rogu) oraz w drodze do innej lokacji (im symbol bliżej na linii tym bliżej danej lokacji).
Tyle na początek, reszta w takcie rozwoju.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Malek
Starożytny wampir


Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 729 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malek's Bastion (Inowrocław)

PostWysłany: Pon 20:02, 28 Lis 2011 Powrót do góry

Jakbyś nie zauważył, bystrzaku (Razz ) to w temacie o spolszczeniu pojawiło się trochę komentarzy. Do ostatnich trzech jeszcze się nie ustosunkowałeś.

Nikt nie odpowiada, bo zalatuje spamerem, do tego dwa posty pod rząd!

---------

Tyle sucharów. O wcześniej zrobionym schemacie nic mi nie wiadomo. Możliwe, że robiono plan rozmieszczenia pojedynczych zbiorów. Twój schemat prawdopodobnie zbierze wszystko w jedną całość. Wygląda przejrzyście, może nanieś też symbole glyphów, jakie można zdobyć w danych lokacjach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucas
Ancient Vampire Hero


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 364 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raziel's Clan Territory

PostWysłany: Pon 22:01, 28 Lis 2011 Powrót do góry

Bystrzaku jak już to z dużej litery poproszę ( Razz ),
nie bardzo wiem co ma temat o spolszczeniu do tego topicu ?
Ten wywód spowodowało dwadzieścia parę wyświetleń i 0 (słownie: zerowy) komentarz.
Jak już chcesz na siłę to tłumaczenie PL wtrącić ... to przecież wspomniałem o powrocie (już niedługo) do tamtego rozdziału (i Ci bystrzy wiedzą iż prawdopodobnie WTEDY zajmę się tymi dodanymi komentarzami).
Pozostaje kwestia... "zalatywania spamerem" ? Wytłumacz się (bo to przerasta moje możliwości - jak po jednym poście z dwoma pytaniami można mówić o spamie).
Co do dwóch postów pod rząd - można albo edytować w nieskończoność pierwszy post w nadziei że ktoś to zauważy (a to mało prawdopodobne bo nie jest to oznaczane jako post nieprzeczytany), co ciekawe wyedytowałem go niedawno na pomarańczowo pisząc trochę bluzgów aby ktoś odpowiedział. Ci którzy przeczytali go np wczoraj widzieli. Czy Ty zauważyłeś (lub ktoś inny) ? raczej NIE. Dopiero dzisiaj kiedy powyższą notkę usunąłem pisząc w zamian posta pod spodem.
Dotyczy on zresztą czegoś innego, więc głupio nie wygląda.
Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości i wytłumaczyłem się ze wszystkiego.

Wracając do tematu, symbole glyphów ? Wstępnie planowałem oznaczyć każdą kuźnię (jeśli można je tak nazywać) jako osobną lokację. W końcu do nich też prowadzi jakaś droga, a mam zamiar nanieść wszystkie.

Przewidywaną trudnością będą lokacje z których mamy więcej niż 4 wyjścia (przejscia trzeba będzie dawać po skosie jak widać na w/w obrazku), może to wyglądać niezbyt schludnie. Innym problemem będzie uzbieranie tego wszystkiego w spójną całość, tzn aby lokacje nie ułożyły się w np rozgwiazdę czy płatek śniegu, a były zbitym zlepkiem prostokątów (jak w krzyżówce słownej, albo w pudełku z czekoladkami Laughing ).
No ale to już mój problem.

// EDIT by Luc

jakie zamieszanie, normalna dyskusja Wink
'przyganiał kocioł' i 'tam twoja osoba nawaliła' to trochę za mocne, nie uważasz ? Dopiero co wróciłem na forum, jeszcze się dobrze nie rozejrzałem, jeśli pojawi się post w temacie o tłumaczeniu to powinien zawierać przynajmniej nową część. Póki co nie ustosunkowałem się do komentarzy bo tłumaczenie jest dosyć czasochłonne (sic!), a mapkę rysowałem w strzępkach międzyczasu (stąd pewnie wystąpią błędy). I coś czuję, nawet bez sprawdzania że to Twoich parę kwestii leży w tym temacie PL, stąd takie nastawienie Laughing .

Jako symbolu lokacji kuźni (chyba wolę określenie "ołtarz") planowałem użyć (po prostu) symbolu danego glifu. Można spróbować z 'podpowiedziami', ale ciężko zawrzeć na statycznym screenie rozwiązanie któregokolwiek z ołtarzy. Jeśli takie się pojawią, kwestia jak najbardziej będzie otwarta.


Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucas dnia Wto 18:29, 29 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Malek
Starożytny wampir


Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 729 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malek's Bastion (Inowrocław)

PostWysłany: Pon 22:23, 28 Lis 2011 Powrót do góry

Nie chciałem wprowadzać zamieszania, w końcu oddzieliłem część "sucharową" od pozostałej. Temat o spolszczeniu wysunąłem gdyż lekko zapachniało mi powiedzeniem "przyganiał kocioł garnkowi", gdyż odwołałeś się do braku odzewu i zainteresowania (które jednak nie zostało wyrażone postami, przynajmniej w tym temacie). W kwestii tłumaczeń odzew już był wyraźny, padło mniej lub bardziej rozsądnych propozycji, ale każdy dokładał coś do puli by danie zwane tłumaczeniem upiekło się jak najlepiej w piekarniku. Razz Nie ustosunkowałeś się do ostatnich wypowiedzi, więc w sumie pisząc o zabijaniu ambicji i samotnej lekturze wieczorami, to ktoś mógł poczuć się lekko urażony, gdyż tam to twoja osoba nawaliła. Very Happy

Możliwe, że mi nie uwierzysz, ale temat zauważyłem. Moim błędem było, że nie poprosiłem o więcej konkretów. Teraz pokazałeś fragment mapy na podstawie którego mogę już wywnioskować coś więcej / doradzić / zmieszać z błotem.

Nie traktuj tego gadania o spamie serio! Tych dwóch postów pod rząd też. Forum ma ograniczenie, które już zostało wykazane - edycja postu, który jest ostatnim w tym temacie nie oznacza go jako nieprzeczytanego, czyli nie zwraca uwagi.

No symbole kuźni też mogą być jako oddzielne lokacje. Jako zdjęcie warto wstawić jakiś charakterystyczny element danej Kuźni / rzecz kluczową dla rozwiązania zagadki. By za dużo nie podpowiedzieć, a jednak podpowiedzieć. Razz

Życzę powodzenia, czekam na rezultaty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucas
Ancient Vampire Hero


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 364 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Raziel's Clan Territory

PostWysłany: Czw 11:54, 24 Maj 2012 Powrót do góry

Cóż, projekt na razie się sypnął... Rolling Eyes
tzn cała "mapka" gotowa, połączenia lokacji również (chociaż nie uwierzycie, jak cholernie ciężko było ustawić je w formie 'jeden obok drugiego' by tworzyły spójną całość na wzór kwadratu, a nie "połamanego drzewa"), ale brakuje mi weny aby podpisać kilka miejsc np. tę 'śrubę' w Zatopionym Opactwie, 'głowy' tamże, mały basenik w Human City który prowadzi do eldritch PowerUp'a, jeziorko tuż za Necropolis itd, nawet wrzuciłbym screeny by szukać podpowiedzi, może nawet wersje beta całości !
Problem w tym, że patrze na obecny postęp prac - i jestem totalnie niezadowolony ! To nie tak trochę miało wyglądać... wrzucam więc całość w limbo i dokończę Soul Reaver'a 1 PL. Tam idzie całkiem całkiem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)